Jump to content
poopie boy

lets talk watches

Recommended Posts

Check the watchuseek boards for used Sinns.

(no affiliation with them, just have had good experiences there)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anyone ever buy anything off chrono24?

Share this post


Link to post
Share on other sites

come close a few times. chrono 24 is fairly safe but look for established members. A lot of dealers sell via there too, often have their web details on the adverts.

Share this post


Link to post
Share on other sites

What does everyone think about this on an skx007:

G10NatoBlueBondL.jpg

Was gonna just get the classic bond but black's not really my thing.

Share this post


Link to post
Share on other sites

well fuck me sideways, the maratac pilot already sold out within the few hours/days it was up.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yeah it's a shame Sinn stopped making the 244. great watch. I recently got myself a 144 and I love it. Btw, I'm selling/trading a 756 over on watchuseek in case anyone is interested.

Share this post


Link to post
Share on other sites

well fuck me sideways, the maratac pilot already sold out within the few hours/days it was up.

You looking for the big pilot (44?) or the mid pilot (39). I just picked up the mid pilot the other day. Last I checked it's not sold out via County Comm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

The big pilot, they added a buy now link and said "very limited stock". I added to my cart, clicked next and the following page said the item was sold out. They have since removed the link and said to check back in June so hopefully they get a new stock rollout.

Share this post


Link to post
Share on other sites

i have experience with those dievas straps and they are awesome. if you like the colour enough go for it.

Share this post


Link to post
Share on other sites

my carrera twin time is accurate within a few secs for a week and then randomly drops a couple of minutes... should i be concerned or is this part of life's rich pageant?

i should note that i know dick about watches in case it's not already evident

Edited by readytoignite

Share this post


Link to post
Share on other sites

yeah, there's something wrong there. i'd normally say send it back to the manufacutrer to fix it, but tag's service department sucks. just take it to a local watch repairman.

Share this post


Link to post
Share on other sites

summer's here. i actually hae never owned a divers watch. i'm sick of the watch i usually wear at the beach/pool (a breitling colt gmt on a rubber strap). need a diver i can throw n a rubber strap or nato. really want a DSSD but i think it's too big for my girlish wrist. maybe a sub, but bleh. the only jlc diver i like is the deep sea vintage series, and my dad just got the european memovox so that's kinda out, the rest of jcl's divers are too big and too flashy. i don't like omegas. maybe ulysse nardin, but so much of their new stuff is so eurotrashy imo. trying to keep it under 10k, hopefully closer to 5. the superocean is kinda cool, but i'm kinda over breitling for a while. any ideas? thanks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

grand seiko?

(i want one)

sdgmtlight3.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks kiya... when I win the Mark 6, that's the first thing I'm going to pick up...

Share this post


Link to post
Share on other sites

holy shit i tried on the DSSD today and it was clownishly big. not only is it about 5 mm too big in diameter for me, it's like an inch thick lol. back to the drawing board.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ wanted the dssd for the longest time but it just didnt work on my 6.5in wrist. went with the 16600 instead.

really feeling the new tudor divers..the pelagos and black bay. well under 5k

Share this post


Link to post
Share on other sites

yeah, i looked at the tudor but i don't think i like the red bezel on the black bay and the pelagos is a little too big. i'll probably end up with the 16600. waiting to hear back from my jeweler to see if he has any stock left over, if not i'll go used.

Share this post


Link to post
Share on other sites

summer's here. i actually hae never owned a divers watch. i'm sick of the watch i usually wear at the beach/pool (a breitling colt gmt on a rubber strap). need a diver i can throw n a rubber strap or nato. really want a DSSD but i think it's too big for my girlish wrist. maybe a sub, but bleh. the only jlc diver i like is the deep sea vintage series, and my dad just got the european memovox so that's kinda out, the rest of jcl's divers are too big and too flashy. i don't like omegas. maybe ulysse nardin, but so much of their new stuff is so eurotrashy imo. trying to keep it under 10k, hopefully closer to 5. the superocean is kinda cool, but i'm kinda over breitling for a while. any ideas? thanks!

Blancpain Fifty Fathoms. Or a Mk II.

Share this post


Link to post
Share on other sites

maratac large pilots are back in stock boys, real limited stock this time around.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blancpain Fifty Fathoms. Or a Mk II.

How about an an Omega Planet Ocean? Their in-house movement for just about 6k.

Share this post


Link to post
Share on other sites

He doesn't like Omegas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

found my late grandfather's collection of watches from the 50's (and probably older). these were pretty much in storage for 50+ years up until last week. i know next to nothing about watches aside from what gets discussed here but i thought i would make a contribution to the thread. sorry for the crap pics

p5252l.jpg

Wo5Tql.jpg

ws1dAl.jpg

kj9NNl.jpg

dvijCl.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

I made a video for the cheap automatic watch I got from china. I'm quite satisfied with it, and for $75 you can't really get a lot more watch than that. I just wish it was smaller.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fifty Fathoms and Planet Ocean are like pie-plate big, they seem faddish to me. I don't even like Panerai's but I'd rather a 42mm Radiomir base over the FF or Planet Ocean. None are even close to each other in price, but whateva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fifty Fathoms and Planet Ocean are like pie-plate big, they seem faddish to me. I don't even like Panerai's but I'd rather a 42mm Radiomir base over the FF or Planet Ocean. None are even close to each other in price, but whateva.

The new 45 mm ones are too big, yes. A bit too shiny too.

Share this post


Link to post
Share on other sites

i was trying on an ap roo panda next to miquel cotto and his posse...woop

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tossing up between the Steinhart Ocean PVD or Milsub... what to choose what to choose...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Luisa via Roma (US)
    Brand - 125 x 125